ARCHIWUM
Kwartalnik THINKTANK ukazuje się od lata 2009 r. w nakładzie 5 tys. egz. W czterech działach: Trendy, Firma, Państwo i Lider prezentuje nowe idee dotyczące rozwoju oraz inspirujące i sprawdzone narzędzia zarządzania. Na łamach magazynu THINKTANK publikują wyłącznie praktycy i eksperci w swoich dziedzinach. Magazyn jest dostępny w prenumeracie oraz jako element pakietu THINKTANK SOCIETY.
IDEE
LIDER
FIRMA
Zarządzanie cenami to jedno z największych wyzwań. Jak ocalić rentowność, gdy konkurencja tnie ceny – piszą: światowy ekspert pricingu, prof. Hermann Simon, oraz Wojciech Gorzeń i Artur Staniec (Simon, Kucher & Partners).
Kapitał społeczny powinniśmy budować nie tylko w sferze publicznej, ale również w przedsiębiorstwach – proponuje prof. Janusz Czapiński.
Firmy często nie potrafią korzystać z wiedzy klientów, by tworzyć innowacje. Jak to robić właściwie, wyjaśniają Anthony Ulwick, autor metody Outcome-Driven Innovation i Kuba Karliński z firmy doradczej Innovatika.
Strategie planuje się dziś najwyżej na kilka miesięcy naprzód. W tej sytuacji firmy powinny przypomnieć sobie zasady planowania scenariuszowego – pisze Marek Staniszewski, znawca problematyki strategii.
Rozstrzyganie sporów w sądach polubownych to jedna z najbardziej efektywnych metod rozwiązywania konfliktów gospodarczych – twierdzi Beata Gessel, wspólnik zarządzający w kancelarii GESSEL.
Polskie firmy nie nauczą się wiele od chińskich agresywnych korporacji, ale mogą bronić się przed ich ekspansją. Jak to robić, tłumaczy prof. Krzysztof Obłój.
Bez osobistego zaangażowania nie ma społecznej odpowiedzialności biznesu – uważa Grzegorz Moskal, doświadczony menedżer i prezes fundacji Przeszczepić Nadzieję.
Nie tylko niskie koszty są źródłem sukcesu azjatyckich firm. W jaki sposób można zdobywać rynki za pomocą strategii „więcej za mniej”, pokazuje fotoreportaż Smok u naszych drzwi.
Sekcja specjalna:
Euro w Polsce, opracowana z ekspertami NBP.Wprowadzenie wspólnej waluty pomaga rynkowi pracy.
PAŃSTWO
TEMAT NUMERU
Polska ma szansę zaistnieć w globalnej gospodarce. Jak z tego skorzystać?
Powinniśmy aktywnie uczestniczyć w tworzeniu ładu światowego – pisze Paweł Wojciechowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.
Ekspansja globalna wymaga od firmy dobrze przemyślanej strategii. Krzysztof Domarecki, prezes Seleny, tłumaczy, jak zarządzać firmą globalną.
Gdy świat przychodzi po polski produkt, powinniśmy zachować dystans i rozwijać się rozsądnie – pisze Wojciech Inglot, prezes firmy Inglot.
W świecie wielobiegunowym niełatwo nawigować. THINKTANK przygotował wspólnie z ekspertami TT Network mapę, która wskazuje centra wzrostu.
Kontrapunkt:
Czy większy udział kobiet w biznesie i administracji podnosi efektywność? Dyskutują: dr Aldona Wiktorska-Święcka i Jarosław Dąbrowski.